10 Ağustos 2014 Pazar

SİNOP BAYRAM PİLAVI

    Sinoplu bi eşim olduğunu artık biliyosunuz. Sinop'un mutfağı çok farklı, bizim yıllarca televizyonlardan öğrendiğimiz karadeniz mutfağıyla uzaktan yakından alakası yok; öyle hamsinin her bi çeşitini yapmazlar, anam babam usulü ya ızgarada pişirirler ya kızartırlar en bilemedin fırında kızartırlar. Kara lahana Sinop'a hiç uğramamış. Kaygana, kuymak yapanı görmedim. Ama bizim çok aşina olduğumuz bu karadeniz yemeklerinin aksine nokul var Sinop'a özgü, üzümlü-cevizli ya da kıymalı yapılan bi hamur işi, içinde bin bir çeşit baharat var. Cevizli mantıları var artık sizin de aşina olduğunuz. Mısır çorbaları var, kemik suyuna kırık mısırla yapılan bi çorba. Islama denen çok değişik bi yemekleri var, yufka ekmekleri tavuk suyuyla ıslatıp haşlama tavuk etini üzerine didikliyorlar, en üstüne de karamelize soğanla tereyağ gezdiriyolar, inanılmaz ağır bi yemek. Tuzlu balık diye bişey yapıyolar ki tansiyonluların bir lokma dahi yememeleri gerek, balığı dilimleyip tuzlayıp kavanozlarda bekletiyolar, sonra onu bol yeşillik ve söğüş domates soğanla yiyolar. Bu bahsettiğim yemekler arasında bana hitap eden çok az; mantılarına alıştım, nokulun üzümlüsünü yiyebiliyorum bir de şimdi anlatacağım bayram pilavlarını severek tüketiyorum :) 
    Yıllar önce eşim henüz sevgilimken bayram geleneklerini konuşuyoduk, iki sevgili niye bayram muhabbeti yapar, bayram yaklaşıyodur heralde yoksa deli değiliz :D Bayram pilavı diye bişeyden bahsetti, sabah kahvaltı yerine bir çeşit tavuklu pilav yiyolarmış :/ çok garip gelmişti, "yiyemem ben sabah sabah pilav, zaten pirinç pilavını sevmem" demiştim. Demez olaymışım, şimdi bayram gelse de kayınvalidem yapsa diye bekliyorum :D Aslında İstanbul'un sokak pilavından pek farkı yok ama bu o pilavın bol hatta boooooool yağlısı :D Yüreğiniz içindeki yağı kaldıracaksa malzeme listesine geçelim :D
  • 1 bütün köy tavuğu (marketlerden organik adı altında bulabilirsiniz)
  • tuz karabiber
  • 2 ölçü pirinç
  • 1 ölçü haşlanmış nohut
  • 4 çorba kaşığı tereyağ
    Köy tavuğunu yıkayıp tuz ve karabiberle düdüklü tencerede haşlayın, tavuğun lezzeti için haşlama suyunun Akdeniz kadar tuzlu olması gerekiyor ;) Tereyağını pilav tenceresinde eritin, yıkayıp nişastasını akıttığınız pirinçleri 5-7 dakika boyunca tereyağında kavurun. Pirincin üzerine tavuğu haşladığınız sudan 3,5 ölçü ekleyip nohutları da ekleyin. Pilavın suyu kaynamaya başladığında tencerenin kapağını kapatıp altını kısın. 17-20 dk. pilav suyunu çekene dek pişirin. Pilav suyunu çekince ocağı kapatıp 20 dakika dinlendirin. Servis ederken pilavın üzerine iri tavuk parçaları da koyabilirsiniz, tavuk etini didikleyip pilavın üzerinde de servis edebilirsiniz. Ben bu kez iki çatal yardımıyla didikleyip pilavın üzerine serptim.



    Sabah kahvaltıda bunu yemek size biraz garip geliyor olabilir, ama inanın Adanalılar'ın ciğerle kahvaltı yapması kadar garip değil :D Bayram pilavının yanında Sinoplular muhakkak ayran ikram ederler. Ben bu akşam yanına kaşık salatası yaptım; nar ekşisi, isot biberi ve balsamik sirkeyle tatlandırdım. 


Aynı pilavı kırmızı etle yapanlar da var ama benim tercihim tavuk, nispeten hafif :P

    AFİYET OLSUN (:

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder